titulní strana > zpráva ecomonitoru
Nejrychlejší cesta z Pardubic do Prahy je vlakem, autem trvá i dvakrát déle
15. ledna 2011 22:40
PRAHA (Ecomonitor) - Spoje českých drah InterCity (IC) a EuroCity (EC) během loňského roku zrychlily a z centra Pardubic nyní dojedou do centra Prahy za 58 minut čistého času jízdy, píše iDnes. Pendolino je ještě o minutu rychlejší, ale podstatně dražší, cestující si k jízdnému připlatí dvě stě korun za místenku.

Cesta vlakem IC a EC, pokud nejsou komplikace na trati, je rychlá a jízdenka stojí 135 Kč, pokud nemá cestující nárok na žádnou slevu. Ještě před dvěma lety byla prý tato cesta minimálně o deset minut delší. Také cestující, které server iDnes oslovil, potvrdili, že se spojení zlepšuje.

Cesta vlakem je nyní rychlejší než automobilem. Řidiči mohou podle iDnes jet z Pardubic do Prahy dvěma cestami: přes Lázně Bohdaneč, Bukovku a Rohovládovu Bělou, nebo přes novou křižovatku v Opatovicích nad Labem. Obě cesty mají ale nedostatky, jednu často blokují kamiony, druhá je zbytečně dlouhá, řekl pro iDnes profesionální řidič Kamil Žižka. Navíc je dálnice mezi Prahou a Hradcem Králové, na kterou se obě cesty napojují, ve všední dny velmi vytížená. Dodržují-li řidiči předpisy, dostanou se z Pardubic na Černý Most zhruba za hodinu a deset minut. Cesta do centra města pak může podle hustoty provozu trvat i hodinu. Cestující využívající vlak si tak zkrátí cestu minimálně o půl hodiny, odhaduje iDnes.

Podle článku „Vlaky zkrátily cestu Pardubice – Praha na 58 minut, autu trvá i dvakrát déle“ zveřejneném na serveru iDnes.cz dne 1. ledna 2011.

Martin Singr

Další zprávy ecomonitoru:
8.8.2016 01:10
15.4.2016 15:55
9.3.2016 01:27
4.3.2016 12:14
1.3.2016 01:37

Online diskuse
Datum:16. 1. 2011
Název: Hmmm...
Autor:fafnir
Ano Martine
když jedu autem z Prahy do Pardubic,tak jsou ulice v městech plné.Dobrý postřeh.Ty dojezdové časy poněkud falírují,zvláště,když jenom malé procento vlaků dojede včas.Za to asi mohou ty plné ulice aut,že.Co se týče smradu,většina aut,aspoň v Praze má katalyzátor,a nejsou tak staré.Což se rozhodně nedá říci o autobusech MHD.Tam kdyby byla uplatňována stejná přísnost jako na osobáky ,tak jich bude jezdit tak 5%.Totéž a ještě ve větší míře platí pro venkovskou autobusovou dopravu.Navíc tam velmi často jezdí autobusy pro 45 lidí obsazené z jedné třetiny,a zvládl by to mikrobus.Totéž lze pozorovat na vedkejších vlakových tratích,kde často ve dvou vagonech jsou kromě strojvůdce a průvodčího nacpáni ještě další 3 lidé.
Ten věkový průměr aut je dán tím,že na venkově je ještě spousta Š120 Žiguli a pod,která ale zase velmi málo jezdí do měst,a svým majitelúm slouží a to velmi dobře jako místní doprava,s minimálním kilometrovým nájezdem.
Takže Martine,lidem toužícím po kolektivu a dobrodružství a sázení na dobu dojezdu,a majících dost peněz na jízdenky, doporučit vlak,odporným individualistům za trest jízdu v autě buď v osamění nebo s člověkem kterého jste si vybral.A navíc ten v tom autě často přijde o obohacení bakteriemi nebo viry člověka který v HD prská kolem sebe.
Sjížděl jsem hodně divoké řeky jednou i WW 6,ale takový dobrodruh, abych se odhodlal k jídě vlakem zase nejsem.Když někam cestuji chci mít aspoň částečně jistotu.
 
Reagovat

Zpět na diskusi


< zpět na titulní stranu

Reklama