titulní strana > zpráva ecomonitoru
Guardian: Ve Velké Británii roste zájem o fairtrade výrobky
29. září 2009 10:49
PRAHA/LONDÝN (Ecomonitor) - Výdaje na fairtrade výrobky se ve Velké Británii zvyšují. I přes finanční recesi nakupují britští spotřebitelé fairtrade výrobky a jejich výdaje za ně dokonce rostou, píše Guardian.

Logo Fairtrade certifikované bavlny.
Logo Fairtrade certifikované bavlny.
Licence: Volné dílo (public domain)
Foto: Umwelt-Wiki

Výsledky uvádí nejnovější studie trhu, kterou provedla výzkumná společnost TNS. Nezávislý průzkum 25 tisíc domácností odhalil, že průměrné náklady na tyto výrobky vzrostly za poslední rok o 5,5 procenta, tedy z 18,19 libry na 19,17 libry. Průzkum, který si zadala Nadace fairtrade, zjistil, že 72 procent spotřebitelů dnes zmiňovanou značku uznává. Od dubna tohoto roku počet takovýchto lidí vzrostl o čtyři procenta. Poznatky byly zveřejněny představiteli průmyslu a obchodu, kteří navštívili výroční konferenci Nadace fairtrade v Londýně.

Nadace vyzvala všechny podniky, aby i nadále zvyšovaly své zapojení do fairtrade, a přispěli tak k řešení otázky chudoby v rozvojových zemích. "Letos si připomínáme 15. výročí fairtrade ve Velké Británii," prohlásila Harriet Lambová, výkonná ředitelka Fairtrade foundation.

"Fairtrade potřebují výrobci, chce ho i veřejnost a podniky se neobejdou bez dlouhodobě stabilního dodavatelského řetězce. Stále více firem se tedy k tomuto trendu přiklání, a toto tempo musí pokračovat," uvedla Lambová.

Současné výsledky jsou v rozporu s předchozími průzkumy, které ukazovaly, že se britští spotřebitelé obracejí k fairtrade produktům a ekologicky šetrným výrobkům zády, a to ve prospěch levnějšího zboží.

Podle článku Rebeccy Smithersové UK spending on Fairtrade product rises despite recession vydaného 24. září 2009 na serveru The Guardian.

Dominika Patrovská

Další zprávy ecomonitoru:
8.8.2016 01:10
15.4.2016 15:55
9.3.2016 01:27
4.3.2016 12:14
1.3.2016 01:37

Online diskuse
Datum:29. 9. 2009
Název: Spravedlivý obchod....
Autor:Vuk
Nene, to jste si vzal na správného psa špatnou hůl. Tentokrát nejde o prázdný a falešný pokus o tzv. ekologické hospodaření, tady se jedná zejména o pokus dát pěstitelům plodin ze zemí třetího světa lepší cenu, než jakou by dostali na běžném trhu. Je to samosebou lumpárna, neboť tu jedinou a správnou cenu pěstitelům zaručí Svobodný Trh, a jestli ho náhodou opanovali monopolní dovozci, kteří z pěstitelů dřou kůži, je to pochopitelně chyba pěstitelů. Navíc, ó hrůzo, jsou součástí fair trade certifikace i ekologické standardy; a co hůř, hnutí fair trade začínalo v církevních organizacích!

Tak. Munice jsem vám myslím poskytl dost, směle palte.
 
Reagovat

Zpět na diskusi


< zpět na titulní stranu

Reklama