titulní strana > zpráva ecomonitoru
Nejrychlejší cesta z Pardubic do Prahy je vlakem, autem trvá i dvakrát déle
15. ledna 2011 22:40
PRAHA (Ecomonitor) - Spoje českých drah InterCity (IC) a EuroCity (EC) během loňského roku zrychlily a z centra Pardubic nyní dojedou do centra Prahy za 58 minut čistého času jízdy, píše iDnes. Pendolino je ještě o minutu rychlejší, ale podstatně dražší, cestující si k jízdnému připlatí dvě stě korun za místenku.

Cesta vlakem IC a EC, pokud nejsou komplikace na trati, je rychlá a jízdenka stojí 135 Kč, pokud nemá cestující nárok na žádnou slevu. Ještě před dvěma lety byla prý tato cesta minimálně o deset minut delší. Také cestující, které server iDnes oslovil, potvrdili, že se spojení zlepšuje.

Cesta vlakem je nyní rychlejší než automobilem. Řidiči mohou podle iDnes jet z Pardubic do Prahy dvěma cestami: přes Lázně Bohdaneč, Bukovku a Rohovládovu Bělou, nebo přes novou křižovatku v Opatovicích nad Labem. Obě cesty mají ale nedostatky, jednu často blokují kamiony, druhá je zbytečně dlouhá, řekl pro iDnes profesionální řidič Kamil Žižka. Navíc je dálnice mezi Prahou a Hradcem Králové, na kterou se obě cesty napojují, ve všední dny velmi vytížená. Dodržují-li řidiči předpisy, dostanou se z Pardubic na Černý Most zhruba za hodinu a deset minut. Cesta do centra města pak může podle hustoty provozu trvat i hodinu. Cestující využívající vlak si tak zkrátí cestu minimálně o půl hodiny, odhaduje iDnes.

Podle článku „Vlaky zkrátily cestu Pardubice – Praha na 58 minut, autu trvá i dvakrát déle“ zveřejneném na serveru iDnes.cz dne 1. ledna 2011.

Martin Singr

Další zprávy ecomonitoru:
8.8.2016 01:10
15.4.2016 15:55
9.3.2016 01:27
4.3.2016 12:14
1.3.2016 01:37

Online diskuse
Datum:15. 1. 2011
Název: Praha - Plzeň
Autor:Zbirožák
Kéž bych mohl chválit vlakovou dopravu mezi Plzní a Prahou. Ale minulý rok byl zcela zoufalý. jednak díky stavbě koridoru, jednak z mnoha jiných smutných důvodů. Jezdím jen občas, ale zažil jsem já nebo rodina v minulém roce: 2x nic nejelo kvůli požáru lokomotivy, jednou proto, že mašinfíra neměl klíče od mašiny, několikrát zamrzlé výhybky tam, kde byl již hotový nový koridor, 2x nefunkční signalizace - nejelo opět zhola nic, jindy z Plzně neodjel slíbený zpožděný vlak, protože mašinfíra měl přetažené hodiny. Než sehnali jiného, tak pro změnu zamrzly výhybky. Nikdo v krizový okamžik neposkytne hodnověrnou informaci, za to velmi často zcela špatnou. A pokud se jedná o město Zbiroh, tomu slavný koridor nic dobrého nepřinese. Zrušeno bude celé nádraží, kde stavěly rychlíky a kdysy byla i úschovna zavazadel. O kus dál bude jakási náhradní malá zastávka. A už vůbec nechci mluvit o nákladní doprsvě, Je to jedna velká katastrofa. ČD je nejlepší lobista za silniční dopravu. Mrzí mi to, ale je to holá skutečnost.
 
Reagovat

Zpět na diskusi


< zpět na titulní stranu

Reklama