titulní strana > zpráva ecomonitoru
Nejrychlejší cesta z Pardubic do Prahy je vlakem, autem trvá i dvakrát déle
15. ledna 2011 22:40
PRAHA (Ecomonitor) - Spoje českých drah InterCity (IC) a EuroCity (EC) během loňského roku zrychlily a z centra Pardubic nyní dojedou do centra Prahy za 58 minut čistého času jízdy, píše iDnes. Pendolino je ještě o minutu rychlejší, ale podstatně dražší, cestující si k jízdnému připlatí dvě stě korun za místenku.

Cesta vlakem IC a EC, pokud nejsou komplikace na trati, je rychlá a jízdenka stojí 135 Kč, pokud nemá cestující nárok na žádnou slevu. Ještě před dvěma lety byla prý tato cesta minimálně o deset minut delší. Také cestující, které server iDnes oslovil, potvrdili, že se spojení zlepšuje.

Cesta vlakem je nyní rychlejší než automobilem. Řidiči mohou podle iDnes jet z Pardubic do Prahy dvěma cestami: přes Lázně Bohdaneč, Bukovku a Rohovládovu Bělou, nebo přes novou křižovatku v Opatovicích nad Labem. Obě cesty mají ale nedostatky, jednu často blokují kamiony, druhá je zbytečně dlouhá, řekl pro iDnes profesionální řidič Kamil Žižka. Navíc je dálnice mezi Prahou a Hradcem Králové, na kterou se obě cesty napojují, ve všední dny velmi vytížená. Dodržují-li řidiči předpisy, dostanou se z Pardubic na Černý Most zhruba za hodinu a deset minut. Cesta do centra města pak může podle hustoty provozu trvat i hodinu. Cestující využívající vlak si tak zkrátí cestu minimálně o půl hodiny, odhaduje iDnes.

Podle článku „Vlaky zkrátily cestu Pardubice – Praha na 58 minut, autu trvá i dvakrát déle“ zveřejneném na serveru iDnes.cz dne 1. ledna 2011.

Martin Singr

Další zprávy ecomonitoru:
8.8.2016 01:10
15.4.2016 15:55
9.3.2016 01:27
4.3.2016 12:14
1.3.2016 01:37

Online diskuse
Datum:16. 1. 2011
Název: Praha - Liberec
Autor:M.Z.
Praha Pardubice budiz, porovnejme ale trasu Praha - Liberec (zprovoznenou Franz Josefem roku 1858 z Liberce do Pardubic a o cca 20 let pozdeji z Turnova az do Prahy) vlakem ci autobusem (dalnice Praha Turnov zprovoznena jeste Strougalem, usek Liberec Turnov byl dobudovan relativne nedavno) Tam proste neni co srovnavat. Nejste li primo chudy zamestnanec CSD (uz i chudi studenti, nemluve o bohatsich zamestancich CSD, jezdi destitky let radeji tim autobusem ci autem) tak zeleznice z Liberce do Prahy neexistuje. Liberec - Pardubice to jeste ano, tam poradna silnice (planovana dalnice R35) stale nevede cili tam je vlak pouzitelny. (Navic na te trase jede rychleji. Min krizovani a cekani na vecne zpozdene rychliky z Nymburka co Rumburka.)Pouzitelnym by byl vlak z Prahy do Krkonos pres Turnov, kde se prumerna cestovni rychlost rychliku vyrazne zlepsila v poslednim desetileti z cca 30 km/hod na temer 50 km/hod (do Zelezneho Brodu; dal na Tanvald, Harrachov, nove i do Jeleni Hory v Polsku to jede pomalu a jizni rady spatne navazuji). Pisu to s nostalgii, co ja v tech vlacich Praha - Turnov - ... promarnil za muj zivot casu. Tu a tam je tedy pouziji i dnes, z nostalgie. (Mam to na nadrazi kousek
v obou cilovych mistech.) Koupim si treba v Praze Vysocanech (pekne nadrazi, za budou tocit nejake zeleznicni retro z 19 stoleti dekorace
jsou tam dokonale) u stanku pivo a pokud nikdo na vedlejsich sedadlech
nerusi recmi ci mobilnim telefonovanim (driv mne vzdycky silene stvaly duchodkyne z okoli Vsetat a Boleslave, to byl klid na cestu v pr... az do Prahy - dnes pozoruji, ze mne casto nemene irituji svymi monotonnimi plky - kde dokazete s 90% pravdepodobnosti rici, co bude nasledovat - studenti (kteri tvori vetsinu osazenstva tech vlaku jiz po mnoho desetileti, plus v lete tedy trampove jedouci
na Machac apod.)
 
Reagovat

Zpět na diskusi


< zpět na titulní stranu

Reklama