titulní strana > zpráva ecomonitoru
Aktuálně: Stavba děčínského jezu ztrácí smysl. Německo bude dopravu na Labi omezovat
24. února 2012 10:46
PRAHA (Ecomonitor) - Zatímco Češi hodlají postavit kvůli lepší splavnosti na Labi v Děčíně jez za šest miliard, Německo se rozhodlo lodní dopravu na Labi značně omezit. Obří investice tak ztrácí smysl, píše server Aktuálně.

Vodní cesta po Labi z Magdeburgu na českou hranici totiž bude součástí pouze "okrajové sítě" německých říčních cest. Rozhodl o tom německý ministr dopravy Peter Ramsauer, když sepisoval plán budoucího rozvoje německé lodní plavby.

Podle německého ministra dopravy se bude v roce 2025 vozit po Labi mezi Magdeburgem a českou hranicí maximálně milion tun zboží ročně. Proto chce investovat raději do Rýna, kde se už dnes vozí zboží stokrát víc.

Labe mezi Magdeburgem a českou hranicí se tak dostalo do páté, nejnižší kategorie, kde se plánuje jen omezený provoz. Bude dokonce omezena dosavadní údržba, pokud na náklady nepřispějí soukromé firmy nebo spolkové země.

Rozhodnutí německého ministra dopravy zasadilo ránu plánům, které připravuje zdejší ministerstvo dopravy. Hodlá postavit za šest miliard plavební stupeň Děčín, který zvýší hladinu mezi Ústím a Děčínem v suchém období až o 13 centimetrů. Tím se zlepší splavnost k německé hranici i využití labské vodní cesty.

Více informací naleznete ve zprávě serveru Aktuálně: Němci boří české plány, jez za 6 miliard ztrácí smysl

mmo

Další zprávy ecomonitoru:
8.8.2016 01:10
15.4.2016 15:55
9.3.2016 01:27
4.3.2016 12:14
1.3.2016 01:37

Online diskuse
Datum:25. 2. 2012
Název: ten jez
Autor:ladislav
Milý Davide S.,možná by tě zajímalo, že vodní doprava vytváří díky nejnižším cenám za dopravu pozitivní konkurenční prostředí na našem NEJDŮLEŽITĚJŠÍM dopravním koridoru ČR - námořní přístavy ( běhá tam cca 50 % exportu), snižuje ceny dovozného na železnici a zajišťuje konkurenceschopné ceny našich výrobků. Export tvoří 76 % českého HDP, na exportu jsme životně závislí.
Na konec bych jen poznamenal, že ta zpráva o kategorizaci německých vodních cest je dva roky stará a už dávno neplatí, viz dopis kancléřky Merkelové premiéru Nečasovi z podzimu 2011.Ale protože zrovna běží připomínkové řízení na EIA plav stupně Děčín, je třeba opět zahnoji česká média dezinformacemi a bombastickými bláboly.
 
Reagovat

Zpět na diskusi


< zpět na titulní stranu

Reklama