titulní strana > tisková zpráva
Holcim představil plán dekarbonizace do roku 2030, míří k zelené budoucnosti
4. prosince 2023
Čížkovice (Holcim Česko) - Region Evropy má do roku 2026 dosáhnout více než 10 miliard švýcarských franků v čistých tržbách a zisku před zdaněním a odečtením úroků (EBIT) ve výši 1,6 miliardy švýcarských franků. Plán počítá s růstem více než 4 % v čistých tržbách a opakovaného EBIT nad 8 % při současném snížení emisí CO₂ na čisté tržby o 60 % oproti roku 2020.
"Evropa nabízí nejpokročilejší regulační prostředí na světě pro urychlení přechodu k uhlíkové neutralitě. Chceme tuto šanci využít a přeměnit udržitelný růst na ziskový růst. Naším cílem je být lídrem v dekarbonizaci s ambicí přinést pokročilá řešení v oblasti udržitelného stavebnictví pro naše zákazníky, od ECOPact po ECOPlanet," uvedl Miljan Gutovic, ředitel Holcim pro region Evropy.
V celém regionu Evropy společnost Holcim aktivně posiluje pozici v oblasti zachytávání, využívání a ukládání uhlíku, a to pomocí šesti rozsáhlých projektů financovaných Evropskou unií. Ty mají za cíl do roku 2030 zachytit více než 5 milionů tun CO₂ ročně, a přitom zajistit vysokou návratnost.
V reakci na rostoucí poptávku po udržitelných produktech plánuje Holcim zvýšit do roku 2030 podíl svého nízkouhlíkového cementu ECOPlanet na více než 50 % čistého prodeje cementu, a to včetně 8 milionů tun plně dekarbonizovaného cementu ECOPlanet Zero. Rovněž navýší prodeje nízkouhlíkového betonu ECOPact na více než 55 % čistých prodejů hotových směsí. Holcim nadále bude posilovat technologickou platformu ECOCycle® v rozšíření na 150 míst v Evropě, aby se mohlo recyklovat 20 milionů tun stavebních demoličních materiálů ročně. Tímto způsobem se společnost snaží plnit nejen ekologické, ale i ekonomické cíle, což představuje důležitý krok směrem k udržitelnému a zároveň ziskovému budoucímu rozvoji.
Další tiskové zprávy:
13. ledna 2025 10:51
13. ledna 2025 08:07
10. ledna 2025 06:52
8. ledna 2025 14:03
8. ledna 2025

Online diskuse
Přehled dosavadních příspěvků
 DatumAutorNázev

< zpět na titulní stranu

Reklama