titulní strana > tisková zpráva
Městská rychlodráha problémy odsunu nádraží nevyřeší
12. srpna 2009 14:56
BRNO (občanská koalice Nádraží v centru) - Nádraží v centru je stále jednodušším, provozně výhodnějším a levnějším řešením.

Pražská firma Metroprojekt, a. s., v těchto dnech městu Brnu předložila studii se stavebním a provozním posouzením reálnosti městské rychlodráhy spojující plánované odsunuté nádraží v Brně se stávajícím hlavním nádražím. Podle dopravních expertů občanské koalice Nádraží v centru však tento projekt na rozdíl od varianty s nádražím v centru nesplní svou hlavní funkci, neboť se nepodaří za přijatelných nákladů úspěšně zajistit dopravu cestujících do centra Brna.

„Pokud z koncepčně nedomyšleného odsunutého nádraží nelze zajistit dostatečně kapacitní a rychlou městskou hromadnou dopravu, tak městská rychlodráha toho může být schopna jen za zbytečně vysokých finančních nákladů a provozních obtíží a především doveze do centra bez přestupu jen část cestujících,“ upozorňuje odborník koalice Nádraží v centru Tomáš Alter na hlavní nedostatky rychlodráhy.

Nápad vybudovat odsunuté nádraží s rychlodráhou může také znamenat zablokování výstavby slibovaného severojižního kolejového diametru pod Brnem a také nemožnost vybudovat kvalitní železniční spojení Brna s letištěm v Tuřanech. Varianta nádraží v centru přitom tyto požadavky beze zbytku splní.

„I když výsledky studie znají zatím jen zasvěcení brněnského magistrátu, lze si jen těžko představit, že bude nějak využita, neboť investor SŽDC, s. o., pokračuje v přípravě varianty s čistě odsunutým nádražím a jen těžko připustí, že by se něco narychlo měnilo“ uvažuje další člen koalice Miroslav Patrik z Dětí Země.

Hlavní námitky k městské rychlodráze:
- z kapacitních omezení neprojedou rychlodráhou všechny příměstské vlaky
- jízdní doba pro některé cestující regionální dopravy a pro všechny dálkové se přestupem zvýší až o 15 minut
- hrozí riziko zablokování výstavby severojižního kolejového diametru pod Brnem
- do výstavby rychlodráhy není jasné, jak se cestující dostanou z odsunutého nádraží do centra Brna
- zapojení vysokorychlostních železničních tratí do Brna bude velmi obtížné
- nemožnost vybudovat železniční spojení Brna s mezinárodním letištěm v Tuřanech
- extrémní sklon tratě rychlodráhy si vynutí vysokou investici do nákupu nových vlakových souprav
- rychlodráha bude mít negativní dopad na urbanismus Jižního centra

Občanská koalice Nádraží v centru proto stále podporuje variantu modernizace železničního uzlu Brno s hlavním nádražím situovaným podél ulice Nádražní, kterou v referendu v říjnu 2004 podpořilo 86 % hlasujících Brňanů a která byla v multikriteriálním hodnocení City Plan a Fakulty dopravní ČVUT v září 2007 vyhodnocena jako jednoznačně výhodnější. Tento finančně efektivní, dopravně optimální a pro všechny cestující přátelský projekt může být stále připraven k realizaci.

Kontakty na zástupce koalice Nádraží v centru:
Miroslav Patrik: mobil 603 574289, miroslav.patrik@ecn.cz
Matěj Hollan: mobil 774 956 148, hollan.matej@email.cz
Tomáš Alter: mobil 737 818 178, tomas.alter@cdt.cz

Odkazy na související internetové stránky
občanská koalice Nádraží v centru: http://www.nadrazivcentru.cz
Další tiskové zprávy:
23. dubna 2024 16:05
23. dubna 2024 08:00
23. dubna 2024
23. dubna 2024
23. dubna 2024

Online diskuse
Přehled dosavadních příspěvků
 DatumAutorNázev
15. 8. 2009 svoboda
ma CD prachy?

< zpět na titulní stranu

Reklama