titulní strana > tisková zpráva
Rozvoj pražské veřejné dopravy – protichůdné a nereálné sliby primátora Béma
22. ledna 2006
PRAHA (Strana zelených Praha) - Vedení města doporučilo ke schválení změnu územního plánu, která otevře možnost prodloužit trasu A metra z Dejvické směrem na Červený vrch. Veřejnosti pak tento z pohledu celého projektu minimalistický úkon prezentovala téměř jako zahájení stavby. Rychlá výstavby metra na letiště je přitom finančně i časově zcela mimo možnosti města. Stačí si porovnat dva údaje: nový úsek metra má mít 14 km, současná délka trasy A je 10 km! Nový úsek trasy metra C do Ládví, který měří 1,5 km se stavěl dva roky.

Proto je vhodné občanům i primátoru Bémovi připomenout, co ještě před dvěma lety říkal o modernizaci železničního spojení Praha – Ruzyně – Kladno. Pokud totiž dnes neplatí sliby o trati Praha - Kladno, proč bychom měli věřit slibům ohledně rychlého prodloužení metra na Praze 6?

Závazek primátora Béma co nejdříve modernizovat trať do Kladna a propojit ji s ruzyňským letištěm přitom nebyl jen nezávaznou úvahou pro pražské deníky. V červenci 2004 podepsal primátor Bém s hejtmanem Středočeského kraje Bendlem a ministrem dopravy Šimonovským tzv. Memorandum o spolupráci v železniční dopravě na území hl.m. Prahy a Středočeského kraje, v němž signatáři za jednu z priorit uvádějí modernizaci zmíněné trati. Také ve výpravné publikaci Českých drah Železnice – Regiony – Evropa z roku 2004 (dostupná na webu Českých drah) primátor říká: „ Neopominutelné je také kapacitní kolejové spojení s letištěm Ruzyně a s největším městem Středočeského kraje Kladnem.“

Pro železniční spojení centra Prahy s letištěm místo metra však mluví především věcné argumenty.

Modernizace trati Praha – Kladno s odbočkou na letiště je v platném územním plánu, a není proto třeba čekat ještě další rok na schválení a zapracování změny územního plánu kvůli metru. Modernizaci trati, která je levnější než výstavba 14 km metra, z velké části zaplatí stát - metro naopak musí financovat Praha. Praha však nemá do roku 2010 na prodloužení trasy metra A ani korunu. Nejméně 10 mld. totiž musí investovat do čističky odpadních vod, alespoň 30 mld. bude stát budování 6kilometrového úseku městského okruhu a dalším prioritním závazkem je výstavba trasy D metra. Vedle toho však město nemá půl miliardy na opravu Štefánikova mostu.

Propojení centra města s Prahou 6 a letištěm bude vlakem rychlejší a s menšími provozními náklady. Projekt samozřejmě počítá s hustou sítí zastávek a tarifem pražské integrované dopravy.

Pan primátor proto Pražanům dluží jasné vyjádření, jak a kdy bude svůj závazek týkající se železničního spojení centra města s Prahou 6 a letištěm realizovat a co pro něj dosud udělal.
Další tiskové zprávy:
2. května 2024 09:16
2. května 2024
30. dubna 2024 14:34
30. dubna 2024 14:25
30. dubna 2024 10:49

Online diskuse
Přehled dosavadních příspěvků
 DatumAutorNázev

< zpět na titulní stranu

Reklama