|
titulní strana > zpráva ecomonitoru
NYT: Evropský parlament navrhl environmentální varování pro automobily
5. listopadu 2009 10:04
PRAHA/NEW YORK (Ecomonitor) - Evropský parlament minulou středu navrhl, že by reklamy na automobily v Evropské unii měly obsahovat výstražné informace o vlivech tohoto produktu na životní prostředí, podobně jako je tomu na cigaretových krabičkách ohledně zdraví, píše The New York Times.
Podle plánu by mělo být vyhrazeno 20 procent prostoru nebo časové stopáže (v případě televize) jakékoliv automobilové reklamy pro informace o spotřebě paliva a emisích oxidu uhličitého. Měli bychom se tedy připravit na varování podél silnic typu: 'Řízením tohoto vozu můžete poškodit zdraví planety'? Zatím snad ne. Evropský parlament ani nemůže iniciovat právní předpisy. Namísto toho se tedy občas pokusí navrhnout zákon prostřednictvím tiskové zprávy a populistickými postoji vyvíjet tlak na průmysl a Evropskou komisi. Přesto berou výrobci automobilů a jejich reklamní agentury věc vážně. Mají totiž obavy, aby auta nešla cestou tabáku a nezdravých potravin. Reklama na cigarety byla již potlačena téměř v celé Evropě. Několik zemí omezuje i reklamy na nezdravé jídlo. Výrobci aut přitom v západní Evropě vydají na reklamu každoročně více než 6 miliard eur. Uvádí to Evropská Asociace komunikačních agentur, obchodní organizace sídlící v Bruselu.
Podle článku Erica Pfannera 'An environmental warning proposed for cars in Europe' vydaném 28. října na serveru The New York Times.
Dominika Patrovská |
Další zprávy ecomonitoru:
8.8.2016 01:10
15.4.2016 15:55
9.3.2016 01:27
4.3.2016 12:14
1.3.2016 01:37
|